El programa de Manifesta a Mataró es desenvolupa a la seu del M|A|C a l’edifici de La Presó.
Emmarcada en el clúster “Imaginant futurs”, l’equip de Manifesta presenta els treballs videogràfics de 4 artistes provinents de la Fundació Han Nefkens.
Korakrit Arunandondchai (1986, Tailàndia)
L'obra d'Arunandonchai explora la habilitat d'explicar històries per a mutar i corrompre les narratives existents al voltant de la identitat i els sistemes de creences. A través de la seva pràctica plàstica, que inclou videoinstal·lacions, pintura, escultura i performance, construeix composicions interconnectades a partir d'experiències de pèrdua i agitació política, i també, d'unió espiritual.
Martha Atienza (1981, Filipines)
La videoartista filipina-holandesa explora el format per a documentar i qüestionar assumptes relacionats amb el medi ambient, la comunitat i el desenvolupament. Els els seus vídeos es basen en preocupacions ecològiques i sociòlogues, ja que estudia la interacció entre tradicions locals, la subjectivitat humana i el món natural. Examina amb freqüència el seu entorn immediat, destacant l'ús potencial de l'art com a catalitzador de la transformació social.
Priyageetha Dia (1992, Singapur)
Dia treballa amb mitjans i instal·lacions basades en el temps. La seva pràctica artística entrellaça temes com ara les històries laborals del sud-est asiàtic, l'especulació dels tròpics i la relació de la memòria ancestral amb la lògica de les màquines. Ha estat artista resident a NTU Centre for Contemporary Art Singapore durant el 2022 i a les SEA Air-Studio Residencies de la Jan van Eyck Academie dels Països Baixos durant el 2023. Actualment, viu i treballa a Singapur.
Maya Watanabe (1983, Perú)
El seu art ha estat marcat per un llarg conflicte al Perú, lloc on va créixer l'artista. Temàtiques com la mort, la violència, la memòria, el dol i la justícia tenen un gran pes en la seva obra, tant en les interaccions humanes com fora d'elles. Els seus últims projectes aprofundeixen en la política que envolta la representació del que és irrepresentable, amb l'objectiu particular de qüestionar les percepcions i representacions convencionals dels morts. Amb la seva obra, pretén enriquir el diàleg visual arran de la mort i el dol, ampliant la nostra comprensió col·lectiva d'aquestes profundes experiències, especialment, les què s'emmarquen amb forces polítiques violentes.